Bernarduskoor E-mail naar Bernarduskoor E-mail naar Bernarduskoor ACTIVITEITEN
In Charitate, Pace et Unitate Dit is de zinspreuk waaronder het koor ruim 175 jaar geleden is opgericht en tot op heden nog steeds functioneert. Het Bernarduskoor is ontstaan uit het kerkkoor dat sinds 1834 actief is, eerst in de kapel toegewijd aan de heilige Nicolaas en later in de in 1855 gebouwde Bernardus of Scheepjeskerk. In het ledenregister van het koor, dat tot 1834 teruggaat is veel over het koor terug te vinden. In de regio heeft het koor door de jaren heen een behoorlijke reputatie opgebouwd. Enerzijds door de goede kwaliteit van de zangers en anderzijds door muziek die gezongen werd; men had geen probleem om ook modernere componisten te zingen. En kwaliteit is onder de huidige dirigentMathijs Vijverberg nog steeds erg belangrijk. Zo zingen dat er een muzikaal en liturgisch geheel ontstaat dat mensen in de kerk inspireert. Zou je wel eens mee willen doen met ons of zoek je een koor om een liturgische of semil-iturgische bijeenkomst te verrijken, stuur ons een mail.
De waarschijnlijk oudste foto van het, toen nog mannen- koor, met pastoor Bosmans temidden van de bloemkolen
Het koor in 2009, bij het 175-jarig bestaan